به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری عصر امروز در جلسه هماهنگی با تعاون روستایی با موضوع خرید پنبه در اردبیل اظهار داشت: در سال جاری بیش از 12 هزار و 200 هکتار از اراضی پارس‌آباد و بیله‌سوار به زیر کشت پنبه رفته که برداشت آن از اواخر این ماه شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: با برداشت محصول پنبه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 50 هزار تن وش از کشاورزان خریداری و نسبت به ارائه آن به کارخانه‌های پنبه‌پاک‌‌کنی اقدام شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد قیمت تضمینی خرید پنبه نیز گفت: قیمت تضمینی خرید پنبه 280 هزار ریال اعلام شده و کشاورزان می‌توانند با تحویل محصول بر اساس نرخ تضمینی بهای آن را دریافت کنند.

اژدری افزود: کشاورزان باید به صورت مکانیزه عملیات برداشت را انجام دهند تا در فروش محصول شاهد افت کیفیت و ارزش ریالی محصول نباشند.

وی به تجربه سال قبل در خرید این محصول و سرعت پرداخت مطالبات پنبه‌کاران اشاره کرد و ادامه داد: رقابت خوبی بین بازار آزاد و خرید تضمینی محصول انجام می‌شود تا ما بتوانیم دغدغه تولیدکنندگان را در این بخش از بین ببریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال اخیر شاهد توسعه کشت پنبه در مناطق شمالی استان بودیم که برداشت صحیح و کیفی پنبه یکی از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی است.

در این جلسه مدیر تعاون روستایی استان اردبیل نیز به پرداخت مطالبات پنبه کاران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خرید پنبه با ابلاغ سازمان مرکزی توسط مباشر و کارخانجات پنبه پاک کنی انجام می‌شود.

ابوالفضل دشتبانی اضافه کرد: تحویل محصول استحصال شده و محلوج آن به تعاون روستایی مورد توجه قرار می‌گیرد و در این زمینه دغدغه‌ها و مشکلات نیز رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: برای حمایت از پنبه‌کاران از کارخانجات خواسته‌ایم تا در اسرع وقت نسبت به تسویه 2 تا سه درصدی مانده مطالبات سال قبل پنبه‌کاران نیز اقدام کنند تا دغدغه و مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: کشاورزان پنبه کار پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و گرمی باید در برداشت محصول اصول و قواعد درست را رعایت کرده و به افزایش درآمد خود و اقتصادی بودن محصول کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *